søndag 14. mars 2010

Nå har jeg jeg visst kommet gjennom alle tingene fra 1 til 8. Jeg har tilbragt timer i mengder på nettet og klikket og lest til øyet ble stort og sårt. Det at det er så utrolig mye der ute er nå en ting, en annen er alle de måtene å søke på og at hver
måte kommer opp med sine gupper av søkeresultater, selv om man altså bruker samme søkeord. Jeg kan se at det er interessant. Med en normal nysgjerrighet er en jo parkert for lange tider, skal se bare det, - og så bare det, nei så morsomt, du store, er det mulig (så en samling fantastiske blyanttegninger som så ut som svarthvitt bilder (også av katter), ++++....

I en arbeidssituasjon kan jeg se at her er det muligheter i fleng til å holde seg oppdatert, holde kontakt med kolleger og delta i diskusjoner. Man kan få tilbakemeldinger og selv gi det samme, og det tar bare minutter. Det er også mulig å nå utover fagsirkelen, til publlikum, og gi dem de samme mulighetene, og selv dra nytte av deres tilbakemeldinger. Å bokmerke sine funn, og favoritter, gjør det jo veldig enkelt å finne frem og å holde orden i alt dette. Det blir veldig fort veldig mye. Det aller meste ser også ut til å være enkelt å bruke, en viktig forutsetning for at det skal bli brukt.

Jeg har imidlertid etterhvert ikke logget meg inn/på/opprettet konto på det meste av alt dette. Det skyldes en intens motvilje mot å gjøre nettopp det. En ting er å gå inn på sider og se, noe annet er å legge igjen "navn og adresse" overalt. Dessuten føler jeg at hodet er så fyllt av alt dette nye at det hadde vært godt å la det synke og få et mye bedre overblikk før jeg bestemmer  meg for hva som er "kjekt å ha" og hva som er bare å glemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar